GT Mentor - Action Learning
Nawigacja
Strona Główna
Artykuły
Download
Forum
Szkolenia
Referencje
Kontakt
Galeria
Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem?
Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.

Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
ISTOTA ACTION LEARNING


Pierwszą zasadą uczenia się w działaniu jest zasada „prawdziwe problemy, prawdziwe rozwiązania”. Każdy z nas realizuje na co dzień swoje projekty zawodowe, napotyka przy tym nowe problemy organizacyjne. To one mocno zaprzątają naszą uwagę, one sprawiają nam trudności i domagają się zastosowania nowych, nieznanych sposobów działania. Te właśnie kwestie stanowią tematy rozpatrywane podczas sesji ACTION LEARNING.

Twórcą metody ACTION LEARNING jest profesor Reginald Revans, który jako pierwszy zastosował tę metodę w trakcie prowadzonych przez siebie szkoleń. Zauważył on, iż uczestnicy szkolenia przejawiają entuzjazm i aktywność nie w czasie zajęć, które prowadził, ale w czasie przerw. Postanowił on odpowiednio zorganizować i przenieść ciężar uczenia się na aktywność charakterystyczną dla przerw w zajęciach. Spopularyzowała ją na świecie i w Polsce Krystyna Weinstein. Jest autorką książki „Action Learning” wydanej w Wydawnictwie Petit. Prowadzi bardzo wartościowe warsztaty dla doradców i członków zespołów uczenia się.

Skuteczny Action Learning, charakteryzuje się 4 cechami:

1.Prawdziwe problemy - nauka tą metodą oparta jest na zmaganiu się z prawdziwymi problemami, na które napotykają uczestnicy w trakcie wykonywania swojej pracy.

2.Zespół uczenia się - uczestnicy starają się rozwiązać nie tylko swoje problemy, ale także problemy innych członków zespołu. Dzięki temu mają Oni możliwość nauki nie tylko razem z grupą, ale także od innych członków grupy.

3.Indywidualna odpowiedzialność - członkowie zespołu są odpowiedzialni za rozwiązywanie własnych problemów. Podejście takie odróżnia metodę ACTION LEARNING od innych metod stosowanych przy tego typu problemach.

4.Działanie – członkowie zespołu zobowiązują się do aktywnego uczestnictwa w warsztatach. Nie tylko szukają teoretycznego rozwiązania danego problemu, ale wprowadzają w życie rozwiązania proponowane przez zespół.
strony internetowe MCBnet